Berkum Blues Night

Op zaterdag 4 november 2017 is er weer een heerlijke bluesavond in Wijkcentrum De Weijenbelt.

De jaarlijkse Berkum bluesnight in wijkcentrum De Weijenbelt is een geliefd bluesevenement in Zwolle met een sterke programmering. Voor de editie van dit jaar heeft de organisatie Dusink Blues en Bluesworld Collective weten te strikken.

Het roemruchte verleden van de Weijenbelt is de aangewezen “juke joint” voor een optreden van Dusink Blues, de nieuwe bluesband rond gitarist Kees Dusink die voorheen in de legendarische Twelve Bar Bluesband speelde. Binnen korte tijd heeft deze band, die verder bestaat uit Stephan Bijl (gitaar), Marc Bocken (zang), Marco Overkamp (drums) en Donald van der Goes (bas), zich op de Nederlandse blueskaart gezet. Ook Bluesworld Collective timmert aan de weg.

Dit collectief van gerenommeerde bluesmuzikanten treedt in wisselende samenstellingen op en brengt verschillende bluesstijlen ten gehore. Van tevoren weet het publiek niet wie er uit het collectief op het podium zal staan. De muzikanten zelf hebben een basisrepertoire tot hun beschikking en kiezen daaruit steeds opnieuw nummers voor de setlist. Op deze manier is een optreden van Bluesworld Collective steeds nieuw, fris en spannend, voor zowel publiek als de muzikanten zelf. Dat dit tot een waar bluesspektakel leidt bleek op 15 juni toen het collectief een adembenemende show gaf in een uitverkocht Hedon.

Berkum Bluesnight: 4 november 2017 vanaf 21:00 uur. Zaal open: 20:30 uur
Tickets verkrijgbaar: vanaf 20 oktober 2017 in De Weijenbelt en bij Plato Zwolle, voorverkoop €6.00 aan de zaal €7.50

www.berkumbluesnight.nl

04 nov 2017