Duurzaam Berkum                                                            logo-duurzaam-berkum2

De Wijkvereniging Berkum heeft, in goed overleg met Samen Berkum, de werkgroep “Duurzaam Berkum” onder zijn vleugels genomen.

Ab Kasper, de initiatiefnemer van Duurzaam Berkum, is enthousiast over deze verandering en ziet vele mogelijkheden om het werkgebied van Duurzaam Berkum te verbreden en te verdiepen.

De Wijkvereniging Berkum ondersteunt van harte de verdere verduurzaming van onze wijk en wenst Ab veel succes.

Voor verdere info: duurzaamberkum@wijkverenigingberkum.nl of rechtstreeks naar Ab Kasper: 06-26900994

April 2016:

Ook energie steken in samen energie besparen in Berkum?

Energie besparen is goed voor het milieu en onze portemonnee. Voor de toekomst van onze planeet. En dus voor onze kinderen. Dat willen we allemaal wel. En toch komt het er vaak niet van. Uit onderzoek blijkt dat als een buurt de krachten bundelt, het opeens wél lukt om energie (en geld) te besparen. Duurzaam Berkum, gaat de uitdaging graag aan. Geholpen door Buurkracht, een kosteloos en niet-commercieel initiatief van Enexis Holding N.V. zoeken we enthousiaste buurtgenoten die hier samen met ons energie in willen steken.

Samen energie besparen is makkelijker, voordeliger en gezelliger. Wij zoeken dan ook enthousiaste buurtgenoten om hier samen de schouders onder te zetten. Er is van alles te doen, denk aan het informeren van de buurt, het organiseren van bijeenkomsten, het aanvragen van offertes en het vergelijken van bedrijven die de werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Samen besparen loont

Meer dan 120 Buurkracht-buurten in Nederland besparen inmiddels samen energie. En al heel wat individuele deelnemers hebben hun energierekening zien dalen. Zo besparen 16 huishoudens in de buurt Oosterveld in Rolde samen jaarlijks bijna €10.000,- op hun energierekening. Dat is gemiddeld ruim € 450,- per jaar. Dat moet in Berkum ook lukken.

Informatieavond

Lijkt het je wat en zou je wel een steentje willen bijdragen? Neem contact op met Ab Kasper via duurzaamberkum@wijkverenigingberkum.nl (telefonisch 06-26900994) of met Rana Berends van Buurkracht via rana@buurkracht.nl (telefonisch 06-50605389). Kijk voor meer informatie op: www.buurkracht.nl en zoek onder Buurten naar “Berkum”.

DuurzaamBerkum-AbKasper