Jaaroverzicht jeugdactiviteiten

Op deze pagina vind je een compleet overzicht van de jeugdactiviteiten, zoals het Oranjefeest, de Sint-Maartenoptocht en het Sinterklaasfeest. Voor exacte data en tijden verwijzen wij graag naar de agenda.

Oranjefeest

Rond 31 augustus organiseert de Wijkvereniging Berkum het jaarlijkse Oranjefeest. Dit omdat traditiegetrouw de verjaardag van Koningin Wilhelmina gevierd wordt.
Enkele jaarlijks terugkerende activiteiten zijn: de Salverda jeugdloop, de jeugdspelen, een activiteit bij de Vecht en de kinderrommelmarkt.

Lasergamen

Hou jij ook van een spannend en uitdagend spel? Eén keer per jaar wordt de gymzaal van De Weijenbelt voor alle basisschoolkinderen omgetoverd in een lasergameparadijs.
Per keer gaan er twee teams de sportzaal in, waarbij het team dat na de verstreken speeltijd de meeste tegenstanders heeft uitgeschakeld de winnaar is.

Sint Maartenoptocht

11 november wordt er een Sint Maarten lampionoptocht georganiseerd.
Het is natuurlijk het leukst wanneer je zelf een lampion maakt! Heb je dit al op school gedaan? Maak deze dan thuis nog mooier! Want er zit een jury klaar, aan wie je je lampion kunt laten zien.
Voor de allermooiste zelfgemaakte lampionnen zijn leuke prijzen beschikbaar, verdeeld in de leeftijdscategorie van 2-3 jaar, 4-5 jaar, 6-7 jaar en 8-9 jaar.
Om circa 18.00 uur vertrekt de lampionoptocht, vooraf gegaan door een drumband, vanaf Berkumstede.

Sinterklaas

Ook brengt Sinterklaas elk jaar een bezoek aan de kinderen in Berkum.
Samen met zijn Pieten komt hij met -ieder jaar weer een ander- vervoermiddel aan, waarna het in optocht naar De Weijenbelt gaat. Alle kinderen kunnen een zelfgemaakte tekening of knutselwerkje meenemen voor de Sint.
Een band maakt er een spectaculair feest van en na afloop is er voor iedereen een kadootje.

Sint2015-2

Oproep nieuwe vrijwilligers

Lijkt het je leuk om mee te helpen met het organiseren van de vele activiteiten van de jeugdcommissie in Berkum, kom ons gezellige team dan versterken!
Ook iedereen die wel eens een keertje mee wil helpen als vrijwilliger, willen we vragen om zich te melden.
Je mag zelf aangeven bij welke activiteit ( Sint Maartenoptocht, Sinterklaasintocht, Palmpasenoptocht, kinderdisco, kinderrommelmarkt en de spelletjesochtend) je het liefst wilt meehelpen.

Heb je interesse om deel uit te maken van de jeugdcommissie of om vrijwilliger te worden, stuur dan een mail met daarin je naam en telefoonnummer naar: jeugdzaken@wijkverenigingberkum.nl We nemen dan z.s.m. contact met je op!