Wijkwandelpad Berkum

Het vijftigjarig bestaan van Wijkvereniging Berkum in 2008 is aanleiding geweest om 2 wandelroutes uit te zetten langs natuurwaarden en historische plekken in Berkum, namelijk:

De Campherbeekroute ( 2,5- 5 km.) en de Kranenburgroute ( 3,5- 5,5 km.)

Hiervan is een boekje uitgebracht, met daarin de routes en foto’s, die te koop is voor € 2,50 bij de Weijenbelt en bij de receptie van Berkumstede.

Wijkwandelpad

Interactieve boswandeling

WebAdventure is een online systeem voor interactieve trajecten die men kan uitvoeren met een smartphone inclusief (mobiel) internet. Bij deze trajecten kun je denken aan bijvoorbeeld speurtochten, rondleidingen, wandelingen, lesmethodes, programma’s, quizzen en opdrachtspelletjes. Webadventure biedt gratis een interactieve boswandeling in Berkum aan. https://webadventure.net/trajecten

Je hebt voor het uitvoeren van een traject in WebAdventure een smartphone nodig met internet verbinding.
Je hoeft geen app te downloaden, het is een online systeem.
Omdat het traject buiten is uitgezet, heb je mobiel internet nodig. Zorg ervoor dat je mobieltje volledig is opgeladen voordat je gaat starten.
Controleer voordat je start of het geluid van MEDIA aan staat. Wanneer het toestel tijdens het traject vraagt om gebruik te mogen maken van GPS locatie en/of camera, geef hier dan toestemming voor.
Mocht je per ongeluk het systeem afsluiten, start dan dezelfde internetbrowser opnieuw op, dan kun je gewoon verder. Niet gelukt? Gebruik de QR scanner opnieuw of type dezelfde URL weer in dezelfde internetbrowser.

Boswandeling Zwolle-Berkum

Start en einde: winkelcentrum van Zwolle-Berkum. Duur: ca. 1 uur.
Een mooie wandeling waarbij grotendeels door bos wordt gelopen. Bij veel regenval kan het op sommige plekken drassig zijn.