Afgelopen donderdag 22 februari 2018 zijn de gezamenlijke bewonersgroepen Lelystad Airport bij elkaar gekomen in Hattem. De bewonersgroepen Hoog over Ede, Hoog Over Zwolle, HoogOverHattem, HoogOverijssel, HoogOverWezep, Laagvliegroutes Nee, Red de Veluwe, Stichting Red de Veluwe, Wijkstichting Stadshagen en Wijkvereniging Berkum hebben gekozen om te kijken waar we de krachten kunnen bundelen.

Doel was het delen van ervaringen in het dossier Lelystad en het bespreken van onderwerpen, waarop de bewonersgroepen samen kunnen werken. Natuurlijk hebben we ook stilgestaan bij het besluit van de Minister om de openstelling van Lelystad Airport met een 1 jaar op te schorten. Als gezamenlijke bewonersgroepen zijn we blij met dit uitstel, maar niet tevreden met de routes die nu voor liggen. Doel van de groepen blijft herindelen van het luchtruim om hogere vliegroutes mogelijk te maken.

De groepen hebben onderling afgesproken om ook in de toekomst samen te blijven werken. Halverwege maart zullen de groepen elkaar weer ontmoeten. Ook andere bewonersgroepen zijn daarbij welkom.

23-02-2018